niedziela, 13 stycznia 2013

Zupa brokułowa

Czas na pierwszy przepis w nowym roku. Ostatnimi czasy dopadła mnie jakaś kulinarna i nie tylko... niemoc. Tak czy siak - nie chcę mi się gotować! Podejrzewam, że to wina pogody. Jestem stanowczo ciepłolubna i jakoś nadzwyczajnie w tym roku doskwiera mi aura. Do tego składniki...brakuje mi nowalijek. Pięknych świeżych warzyw. Tymczasem w sklepach wszystko wygląda marnie i jest zafoliowane. Jak już coś wygląda jako tako, to w smaku okazuje się okropne. Pocieszający jest fakt, że już naprawdę niewiele czasu dzieli nas od wiosny! I właściwie tylko kalendarz wiszący w kuchni napawa mnie optymizmem. No i kolor tej zupy... i szybkość jej wykonania.




Składniki:

  • około 1,5 litra warzywnego bulionu
  • 2 spore brokuły
  • 1 marchewka
  • 1 pietruszka
  • kawałek pora
  • kawałek selera
  • 2 lub 3 średnie ziemniaki
  • 3 ząbki czosnku
  • sól
  • pieprz
  • czosnek granulowany
  • gałka muszkatołowa
  • szczypta cukru
  • odrobina soku z cytryny (opcjonalnie)
  • lubczyk do posypania (opcjonalnie)


Wszystkie warzywa pokrojone na średniej wielkości kawałki gotujemy do miękkości w bulionie. Następnie całość blendujemy do uzyskania kremowej konsystencji i doprawiamy według własnych preferencji smakowych. Można ją podać z grzankami, albo groszkiem ptysiowym. Można tez dodać "kleks" śmietany. Kto co lubi. U nas dziś była jedynie posypana odrobiną lubczyku.

10 komentarzy:

  1. Pyszniutka:)wypiłabym jej kubeczek,chyba jutro taką zrobię tylko z mrożonych Lidlowskich brokułów

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam! Zjadłabym teraz michę takiej zupki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też dzisiaj brokułową zrobiłam :) Pyszna była :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A mi nie wyszła... :(( Jakaś paskudna goryczka w niej siedzi i nie da się tego przełknąć. Musiałam coś "popsuć"... :(((( A taką miałam na nią ochotę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pojęcia nie mam co mogło pójść nie tak :(...jedyne co mi przychodzi na myśl, to sam brokuł, który mógł być zleżały...

      Usuń
  5. ewentualnie czosnek jak też zblenderowałas może dać taki smak, kiedyś też zepsuło mi smak i nie dało się tego zjeść

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam!
    Czy aby zagęścić zupkę, zamiast śmietany tudzież ziemniaków można dodać jogurt?

    Pozdrawiam serdecznie!

    http://pococipiekarnik.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śmietanę możesz śmiało zastąpić jogurtem :) Jeśli chodzi o samo zagęszczenie, to wydaje mi się, że jogurt raczej w zagęszczeniu nie pomoże. Warto więc dodać ziemniaki, które nie wpływają nadzwyczajnie na smak, a robią "masę". :) Pozdrawiam.

      Usuń
  7. uwielbiam zupy,a tym bardziej kremowe-mam nowy blender :D
    i wczoraj zrobiłam pierwszą kremową zupkę...
    wyglądała raczej jak paćka dla dzieci...ale od czegoś trzeba zacząć :D

    OdpowiedzUsuń